Måndag

Sitter på bussen påväg hem från jobbet. Lyssnar på where do my bluebirds fly. Väldigt bra låt. Lägg till den på spotify.
Idag hände något mindre kul. När jag vägde mig på morgonen vägde jag 10 kg mer än vad jag gjorde dagen innan. Man kan väl omöjligt gå upp 10 kg över en natt? Jag ringde gråtfärdig till min mor och krävde en förklaring. Hon sa att det var fel på vågen, batterierna var slut. Jag frågade även runt på jobbet och mina kollegor höll med om att det är omöjligt. Jag kunde inte låta bli att känna mig jättetjock så jag gick till ICA för att köpa godis. Då kollar killen i kassan på mig med stora ögon. Sen säger han:
-Herregud, vad smal du har blivit! Du är nog den snyggaste tjejen som handlar på ICA näset!
Haha, jag tackade så mycket för komplimangen och åkte vidare till jobbet. I min matpaus sprang jag in till Pressbyrån i Centralstationen för att köpa en banan. Då kollar damen i kassan med stora ögon och utbrister:
-HAR DU GÅTT NER I VIKT?! Du måste få en ny uniform och börja äta lite! Hur mycket har du tappat?
-16 kilo, kvittrar jag stolt.
-Respekt till dig, var hennes svar.
Haha, känns som folk lägger märke till mig när jag är ute och handlar.
Kul med lite komplimanger sådär ibland.
Imorgon ska jag gå och och äta och gå på HAIR på Stockholms stadsteater med min kära kollega Kjell-Åke men innan det blir det julklappshandel! Mys dag. Ha det bra allihop.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Malin vi får nog slänga vågen...jag hade gått upp mer än 10 kilo på en natt.

2011-12-06 @ 07:52:20
Postat av: Malin

Haha!!! Den får inte skrämmas på det där sättet....

2011-12-06 @ 22:50:16
URL: http://bymarwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0