Påskafton

Hej på er!
Hoppas att ni har haft en trevlig påskafton. Själv har jag jobbat ett tio timmars pass (9-19) som har varit väldigt lugnt. Men det var skönt för då fick jag en massa saker gjort. Som jag skrev tidigare så fixade ju pappa i ordning min cyckel så jag cycklade fram och tillbaka till jobbet idag. Det blir totalt 1,8 mil (9 km dit och 9 km hem) och det tog ca 30-35 minuter totalt per tur. Det var så himla skönt! Gatorna var helt tomma, vinden låg stilla och solen var påväg upp. Jag NJÖT! Jag tänker cyckla imorgon också. Gratis vardagsmotion. Sen går det fortare också, det tar ca 40-45 minuter att åka kommunalt så där sparar jag tid.  
När jag kom fram till jobbet åt jag frukost bestående av havregrynsgröt med färsk frukt och två ägg. Jag fick sällskap också av en kollega som hade börjat innan mig.

Sen måste jag tipsa om LetsDeal. Alla som inte är medlemmar borde bli. Man får mejl varje dag med massor utav billiga erbjudanden under en begränsad tidsperiod så där kan man göra riktiga klipp. Jag lyckades klicka hem 90 minuters lyxmassage för 360 kronor och klippning samt slingning för 490 kronor. Jag brukar gå till frisören och fixa till mig för 890 kronor så man kan säga att jag får massagen gratis och sparar 30 spänn på kuppen. Jag är supernöjd. Nästa lediga Fredag som jag har ska jag försöka boka in dessa och ha en riktig HELDAG för baaara mig själv och njuta varje sekund! För det är jag verkligen värd ;)
Sen köpte jag också ett klippkort på en kampsports-studio där man kan träna cappoeira. Jag provade faktiskt det en gång för länge sedan på gymnasiet och tyckte att det var superkul så nu har jag tio träningstillfällen med den sortens träning också. Det kostade mig 139 kronor och det tyckte jag också var ett mycket bra pris.

Nu ska jag kolla lite på SATC och sedan sova som en stock. Imorgon blir det ännu ett tio timmars pass.
Sov gott!


Den blåa pluppen är där jag bor och den röda pluppen är mitt jobb. Totalt 9 km, sträckan som jag cycklade fram och tillbaka idag.


Ett litet mattips. Häromdagen hade jag slut på keso så jag fick improvisera med morgongröten. Jag hade dock en hink med turkisk youghurt så jag tog två matskedar av den istället och blandade med banan, blåbär, lingonsylt och kanel. Det var så jäkla gott!


Till det hade jag två mackor som var godare än de ser ut ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0