Trött

Jag är otroligt trött just nu. Känner för att lägga mig och sova på studs. Jag ska fixa lite matlådor tills imorgon och sedan duscha. Imorgon ska jag på middag/aw efter jobbet och äta tapas. Det kommer att bli supermysigt.

Haha, jag ska berätta om det lilla dramat jag fick genomlida igår. Efter jobbet var vi några kollegor som tog bussen till Skeppsbron för att lyssna på ett föredrag som Strömma Kanalbolag skulle hålla för hotellmänniskor på Moderna Museet. Först när vi kom över bron så blev vi stoppade av ett gäng poliser. Bussen fick inte åka vidare och vi fick inte ens promenera upp för backen. Jag ringde Gustav som redan hade varit där i ett tag och frågade vad vi skulle göra. Vi fick gå runt hela ön och ta oss upp på baksidan, (där fanns minsann inga poliser). När vi satt inne i salen och lyssnade på Strömmas informationsmöte så gick helt plötsligt brandlarmet igång på högsta volym. Vi fick utrymma. Jag trodde det brann och jag tar alltid sånt på allvar så jag sprang ut med en bra fart. Ett av syftena med dessa Strömma-möten är att alla som går får ett "tjänstekort", vilket innebär att man får åka deras båtar gratis resten av året. Vi lyckades rycka kuvertet med vårt hotells kort i farten, vilket var en jävla tur för de som inte hann ta sina kuvert skulle få dem skickade på posten istället. Hi hi.
När jag kom hem på kvällen och kollade på nyheterna fick jag se att utrymningen på Moderna Museet berodde på ett bombhot utifrån. Bombhotet i sin tur berodde på en rasistisk tårta.. Ha ha, jag, mamma och Per höll på att dö av skratt när de visade upp filmer på den här rasistiska tårtan. Folk har ju ingen humor?! Sök på Google så hittar ni filmen.
Jaja, detta åt jag till middag. Fick bli lite lätt idag. Filmjölk, äpple, kiwi, lingonsylt och kanel samt en tallrik med tonfisk och två finn crisp med färskost och skinka. Ha en trevlig kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0