Internskämt

När jag var på Malta med mina kära jobbarkompisar så var jag 20 kilo tyngre än vad jag är nu. Vad jag har förstått så satt ett gäng av de kilona i mina bröst så då var väldigt stora. (Nu finns det inte mycket kvar, snyft)
När vi skulle åka buss in till huvudstaden en dag så hamnade vi på världens äldsta buss utan stötdämpande där man fick bestämma själv hur mycket man ville betala för att åka med. Jag var dödstrött och somnade som en sten längst bak i bussen. Minsta lilla gupp bussen passerade studsade varenda passagerare två meter upp i luften och likaså mina bröst. Mina manliga kollegor satt undrande med stora ögon hur fa-an jag kunde sova under denna tripp. När vi var framme och gick av bussen så sa jag:
-Aj jävlar, jag har ont i tuttarna!
Mina kollegor låg på marken och skrattade.
Efter den dagen har vi kallat mina bröst för Malteserna, inte bara vi som åkte till Malta utan även fler på jobbet.
Häromdagen hade min kollega Louise köpt en påse Maltesers och när hon skulle bjuda mig så brast vi båda ut i skratt och det tog ett tag innan vi lugnade ned oss.
Ser verkligen fram emot Cannes-resan som jag har bokat den 22/3. Då tar jag mina Malteser och drar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0