Väntar

Är så jävla trött på att vänta på kommunaltrafik. Jag sprang som en idiot för att hinna med den tidiga tunnelbanan då jag kunde gå lite tidigare idag. Självklart är det då vagnfel i Mariatorget. Det vara bara att stå och vänta och nu är jag i Ropsten, med 20 minuter kvar tills nästa buss kommer.

Jaja, mitt liv flyter på. Bloggen hamnar i kläm mellan jobb, träning, övningkörning, körkortsteori, privatliv, lite sömn och förberedande av förbannade matlådor. Vill man äta nyttigt krävs en hel del planering. Ja, så ser mitt liv ut för tillfället. Nu är det i alla fall semester om mindre än en månad och då ska jag leva livet. Förhoppningsvis har jag körkort då också, jag har bokat tid för prov 2/7.
I Söndags var jag på bjudmiddag med jobbet på Restaurang Tranan på Odenplan. Helt klart en av mina nya favoritrestauranger. Det var så himla god mat! Vi fick trerätters och välja fritt på menyn. Jag åt råbiff till förrätt, Piggvar till varmrätt och citronmarängpaj till dessert. Jag gick därifrån mätt och belåten och restaurangen kan verkligen rekommenderas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0