Massage

Hejsan.
Hoppas att alla mår lika bra som jag gör idag. Jag har haft Malin-dag och haft så himla mysigt. Det är något nytt som jag ska börja med, att avsätta dagar då jag inte har några som helst måsten, bara boka in saker som jag verkligen VILL göra och belöna mig själv på ett bra sätt. Förut brukade jag alltid belöna mig själv med mat och godis men nu har jag lyckats bryta det mönstret och idag startade jag dagen med världens bästa grötfrukost och en lång dusch, åkte sedan in till Östermalm och gick på en 90 minuter lång massage, handlade lite frukt på torget, åkte hem och åt en omelett till lunch, bäddade ner mig i sängen med biggest loser på laptopen och korsordstidningen i högsta hugg. Det kallar jag vardagslyx! Ha ha. Jag älskar att bara ligga och mysa eller strosa runt ibland.
Jag provade även på ett nytt recept till mellanmål och jag ska ge det till er med för det var så lyckat!

Bananpannkaka
1 portion


Mosa en banan i en bunke och blanda i ett ägg. Blanda i ett kryddmått stevia och stek till en pannkaka i stekpannan. Klart! Superlätt och supernyttigt.
Om man vill ha den lite matigare kan man ha i någon sorts mjöl, typ mandelmjöl eller liknande. Ej vetemjöl för då är lilla pannkakan inte särskilt nyttig längre, ha ha.
Man kan ha precis vad som helst till. Jag hade lite vaniljkesella, färska jordgubbar och en tesked agavesirap.
Andra saker man skulle kunna ha på är;
Kokos och agavesirap
Valnötter och bananskivor
Hallon och keso
Lättkesella, äpple och kanel
Turkisk yoghurt och lite honung

Ett litet exempel på ett bra mellanmål eller en bättre efterrätt. Den här kommer jag absolut att fortsätta med. 



Ett bra tips om man blir godissugen. Ät äppelskivor. Det är faktiskt godare att äta ett äpple i skivor, och det tar lite längre tid att ställa sig och skära ett äpple än att bara stoppa ett i munnen.



Nu ska jag plugga på körkortsteori och innan middagen ska jag gå ut på en pw. Sen ska jag sova i minst åtta timmar, vakna upp utvilad och känna att jag verkligen njöt av min lediga dag. Sånt är viktigt för att orka med i vardagen. Ha det bra alla,

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0