Onsdag

Det är Onsdag och två dagar kvar till helg. Jag har precis avverkat styrketräning på gymmet. Jag har tryckt i mig en banan direkt efter och sprungit till tunnelbanan. Det blir att åka raka vägen hem och laga mig en nyttig pizza. Älskar min nya mat.
Vi diskuterade den på jobbet. En kollega till mig undrade om inte mitt liv var ganska tråkigt och att jag inte var en livsnjutare när jag berättade att jag har godisförbud i två månader. Jag tycker faktiskt inte det. Om jag går hem och trycker i mig en Ben & Jerrys eller en påse godis så får jag bara ont i magen, jag blir seg i skallen och får dåligt samvete för att jag vet att det är dåligt för min kropp. Istället unnar jag mig me motto och äter nyttiga efterrätter. Jag älskar känslan av att ha unnat sig något som samtidigt är bra för kroppen. Sen äter jag ju väldigt mycket mat, många portioner och mellanmål utspridda över dagen, vilket gör att jag slipper få lågt blodsocker och bli sötsugen. En vecka in på godisförbudet nu och det går hur bra som helst. Som sagt, jag älskar min mat, mitt nya liv och förstår inte hur jag kunde leva som jag gjorde innan. Jag är en sann livsnjutare, NU ;)
Jag ska plugga körkortsteori efter middagen. Imorgon ska jag nog gå och kolla på ett par nya träningsskor.
Här är en bild på dagens lunch. Omelett på två ägg, chorizo, broccoli, bladspenat, paprika och keso.
Vi hörs imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0